Jaguar I-Pace Forum banner

Het gevoel van het rempedaal is verminderd etc. - nu zitten de remmen vast

13K views 38 replies 19 participants last post by  robertmarston  
#1 ·
Alvast mijn excuses als dit al eerder in een andere thread aan de orde is geweest.

Mijn auto had dit probleem al eerder, ik denk zo'n twee jaar geleden, ongeveer dezelfde tijd dat Jaguar, als ik me goed herinner, alle getroffen auto's terugriep voor dit probleem. Destijds kreeg ik een paar dagen achter elkaar een paar berichten dat het gevoel van het rempedaal minder werd, tot op een dag het pedaal helemaal vastzat en ik de hulpdienst moest bellen.

Nu is de situatie precies hetzelfde. Behalve dat ik vandaag een nieuw bericht kreeg (naast het gevoel van het rempedaal) dat de stabiliteitscontrole niet beschikbaar was. Kwam thuis van mijn werk, probeerde na een paar uur de auto te starten om naar de winkels te gaan en het rempedaal zat helemaal vast.

Ik begrijp niets van de technische kant van dit alles, maar ik herinner me dat het probleem de vorige keer met een tractiebatterij te maken had. Ik weet niet zeker of het relevant is, maar de auto heeft iets meer dan twee weken geleden, op 12 januari, een onderhoudsbeurt (een gezondheidscheck?) en APK gehad. Ik denk dat de berichten daarna begonnen te verschijnen, maar ik ben er niet 100% zeker van, er kunnen wel een of twee berichten eerder zijn geweest.

De garantie op de auto is nu verlopen en ik hoopte te controleren of dit probleem iets is waarvan ik kan verwachten dat Jaguar het opnieuw kosteloos repareert, omdat het een bekend probleem is.

Of, als alternatief, de Jaguar-mensen die de service en APK hebben gedaan, is dit probleem iets dat ze hadden moeten opmerken (als ze het niet hebben veroorzaakt), aangezien het zo snel na de auto verscheen. (En zo ja, zullen ze het waarschijnlijk betalen 😆)

Bij voorbaat dank aan iedereen.

#2 ·
Volgens vele berichten en discussies op het forum zou mijn eerste vermoeden zijn dat uw 12v-batterijen misschien moe beginnen te worden, aangezien de uwe een MY19 is, zou ik vermoeden (net als de mijne). Zijn ze in het verleden vervangen of zijn ze origineel? Als je een Android-telefoon hebt en WattCat hebt gedownload, vertelt deze je de spanning van een van de hulpaccu's, maar niet van de kleinere extra.

• Like
Reactions: voisin
#3 ·
Ik weet niet of de batterijen zijn vervangen, behalve de laatste keer dat de auto voor reparatie moest vanwege dit probleem, hebben ze hem een paar dagen gehouden en misschien hebben ze toen de batterijen vervangen? Het zou ongeveer twee jaar geleden zijn geweest (of misschien 3, ongeveer dezelfde tijd dat ik forumthreads over de terugroepactie voor dit probleem zag).

#4 ·
Ik heb een iPhone, zou ik WattCat erop kunnen gebruiken?

Ik weet niet of de batterijen zijn vervangen, behalve de laatste keer dat de auto voor reparatie moest vanwege dit probleem, ze hebben hem een paar dagen gehouden en misschien hebben ze toen de batterijen vervangen? Het zou ongeveer twee jaar geleden zijn geweest (of misschien 3, ongeveer dezelfde tijd dat ik forumthreads over de terugroepactie voor dit probleem zag).
Er is een app genaamd 'MyPace', maar ik ben er niet bekend mee en anderen zullen kunnen helpen met wat het biedt. Ik geloof dat het vergelijkbare functionaliteit heeft als WattCat. Beide zijn gebouwd door forumleden.
Deze link MyPace-app kan helpen.

• Like
Reactions: voisin
#5 ·
Ik heb een aantal van de threads bekeken en het lijkt erop dat de ervaren problemen een beetje verschillen. Sommige mensen melden dat de auto als een baksteen is, terwijl de mijne zonder problemen opent en "opstart". Alleen de remmen zitten vast.

Zou dat betekenen dat de grote 12v-accu waarschijnlijk in orde is en dat het probleem waarschijnlijk de kleine 12v-accu is? Ik kan Mypace niet vinden in de app store, misschien moet ik de telefoon updaten omdat deze een vrij oud besturingssysteem heeft.

Ook heb ik vandaag 60 mijl enkele reis gereden, daarna stond de auto ongeveer 4 uur geparkeerd, daarna heb ik 60 mijl teruggereden. In minder dan een uur nadat we aankwamen, faalden de remmen. Het lijkt er niet op dat gebrek aan rijden/koud/nat weer etc. de oorzaak is.

Zou het in de omstandigheden het beste zijn om de pechhulp te laten regelen dat de auto naar het reparatiecentrum van de dealer wordt gesleept? Of kan een lokale garage de accu vervangen, we hebben er letterlijk een om de hoek waar we naartoe kunnen lopen. Ik denk alleen maar aan de kosten, de lokale garage zou redelijker moeten zijn.

Eén ding dat me echt van streek maakte bij het lezen van de threads, is de verlengde garantie - ik wist er niets van en de persoon in het reparatiecentrum van de dealer, van wie ik altijd dacht dat hij best behulpzaam was, heeft het nooit genoemd, ondanks dat we daadwerkelijk over de garantie spraken toen deze op het punt stond af te lopen, en hoe hij dacht dat het zorgwekkend zou kunnen zijn om de auto na de garantieperiode te houden voor het geval er iets kapot gaat, aangezien reparaties zo duur zijn. Als ze geen verlengde garantie willen verkopen, waarom hebben ze die dan überhaupt 😕

Ook over de auto die pas twee weken eerder zijn onderhoudsbeurt en APK heeft gehad - als de fout in de 12v-accu zit, had dit dan tijdens de onderhoudsbeurt opgemerkt moeten worden? Of is het mogelijk dat de accu perfect gezond was en dan plotseling achteruitging en in twee weken dood was? Omdat de waarschuwingsberichten vrijwel begonnen toen de auto terugkwam van de onderhoudsbeurt. Of is het mogelijk dat ze een draad of iets dergelijks hebben losgemaakt dat die accu oplaadt, en zullen ze waarschijnlijk erkennen of dit of iets dergelijks het geval blijkt te zijn... Ik denk alleen maar dat de APK over veiligheid gaat, en we hebben de auto twee weken later met defecte remmen 🙂

Ik heb elke dag een auto nodig, dus ik zal morgen een huurauto moeten regelen. Deze kosten plus wat de reparatie gaat kosten, zijn vreselijk op een slecht moment 😣

#31 ·
Lijkt Mypace niet te kunnen vinden in de app store, misschien moet ik de telefoon updaten omdat deze een vrij oud besturingssysteem heeft.
Omdat MyPace in bètatest is, kun je het vinden door eerst een app genaamd TestFlight te downloaden. Open TestFlight en je zou de MyPace-app moeten vinden. MyPace werkt nog steeds (met je InControl-login) na de API-beperking die JLR eerder deze week heeft geïntroduceerd.

owns 2019 Jaguar I-Pace EV400 HSE
#6 ·
Het lijkt erop dat u ermee kunt rijden, met als enige probleem de remmen. De hulpaccu levert stroom voor de rembekrachtiging, de voorste EPIC en de parkeervergrendeling. De laatste twee lijken te werken, dus de accu is minder verdacht en dit kan gewoon een remprobleem zijn.

Kunt u meer informatie geven over wat u bedoelt met "remmen defect"? Voor mij zou dat betekenen dat u de auto niet kunt stoppen omdat de remmen niet werken, of dat u de auto niet kunt bewegen omdat de remmen volledig zijn ingeschakeld, of dat er vervelende schurende geluiden van de remschijven komen. Brand er een lampje op het instrumentenpaneel dat op een remprobleem wijst? Het zou er zo uitzien:
Image

Of bedoelt u dat u gewoon een verlies van rembekrachtiging heeft?

U kunt de kleine accu zelf vervangen met een paar gereedschappen. Ik begrijp dat een vervangende (Exide EK151) accu gemakkelijk verkrijgbaar is en goedkoper is bij niet-dealerbronnen daar in het VK. Andere delen van de wereld hebben niet zoveel geluk.

#7 ·
Dat is geweldig dat de kleine batterij hier beschikbaar is, ik ga morgenochtend als eerste naar de lokale garage en kijk of ze kunnen komen en de spanning kunnen testen en als de batterij leeg is, bestel ik een nieuwe en vervang ik deze.

#10 ·
Ik weet niet of het helpt, maar ik had hetzelfde probleem en het lag allemaal aan de hulpaccu - de kleine aan de bestuurderskant. Ik heb beide accu's voor de zekerheid vervangen. Zodra de nieuwe accu's waren geïnstalleerd, verdwenen alle berichten (en problemen). Mijn ervaring was de volgende: sinds november kreeg ik de melding "verminderd pedaalgevoel" etc. en besteedde er niet veel aandacht aan, aangezien ik in januari mijn serviceafspraak had bij de Jag-dealer en dacht dat ze het toch wel zouden oplossen, aangezien het pedaalgevoel toch niet anders leek. Toen, op een dag, precies ZES DAGEN voor mijn serviceafspraak bij de dealer, startte de auto niet en kreeg ik alle grappige berichten dat de tractiebatterij beschadigd was, versnellingsbakfout, ASPC werkt niet etc. Omdat al deze subsystemen niet zomaar tegelijkertijd kapot kunnen gaan, was het duidelijk dat een van de twee accu's niet genoeg stroom had om de subsystemen van stroom te voorzien. Het kan iets anders zijn, maar ik begrijp dat een toenemend aantal MY19-eigenaren volgens berichten op het forum hetzelfde probleem heeft gehad, dat werd opgelost door de nieuwe accu te installeren. Ik had het geluk een aftermarket Exide EK151 te vinden met dezelfde Jaguar-specificaties voor 70 euro. Een man van de technische winkel kwam bij mij thuis en installeerde beide accu's gratis! De andere aan de passagierskant leek niet kapot te zijn gegaan, maar het was toch 60 euro (het is een 47ah volgens de specificaties van de auto - ik heb een aftermarket 52ah geïnstalleerd die ik direct kon vinden). 130 euro voor beide accu's betaald aan de technicus van de accuwinkel, thuis geïnstalleerd en het probleem is sinds 3 weken voorgoed opgelost! Toen ging ik 5 dagen later naar mijn geplande serviceafspraak bij de dealer en ze bevestigden dat het probleem te wijten was aan de kleine (bestuurderskant) accu. Ze hebben zelfs de nieuwe accu's "geregistreerd" in de software van de auto - tenminste, dat zeiden ze. En alle grappige berichten uit de software van de auto verwijderd. Als ik de auto nog 4 jaar houd, zorg ik ervoor dat ik de twee accu's na 4 jaar preventief vervang, omdat ze blijkbaar na ongeveer 4 jaar kapot gaan - dat lijkt een vrij veelvoorkomende ervaring te zijn bij een toenemend aantal MY18- en MY19-eigenaren. Ik hoop dat het bovenstaande helpt.

#12 ·
weet niet of het helpt, maar ik had hetzelfde probleem en het lag allemaal aan de hulpaccu - de kleine aan de bestuurderskant.
Gezien het feit dat dit forum een potentieel wereldwijd publiek heeft, is het weinig zinvol om aan te nemen dat de bestuurder zich altijd aan dezelfde kant van het voertuig bevindt. Gebruik links en rechts om ondubbelzinnig te zijn en geef de oriëntatie aan.

#11 ·
Als het voertuig nog onder garantie valt of als u een verlengde garantie heeft, klinkt dit als een klus voor Jaguar Assistance. U zou kunnen proberen de batterijen te vervangen, maar ik ben het type dat zo ver zou gaan en dan Jaguar of uw dealer erbij zou betrekken.

#13 ·
Het is één ding om een waarschuwingslampje/bericht te krijgen en iets heel anders om een rempedaalbediening te hebben zoals u beschrijft. Het waarschuwingslampje vanwege de uitval van de hulpaccu zou nog steeds werkende remmen hebben met meer kracht. U zegt echter: "Ik kon het rempedaal niet indrukken". Dat is een compleet andere probleemomschrijving dan wat er gebeurt met de defecte accu.

#17 ·
Het is één ding om een waarschuwingslampje/bericht te krijgen en iets heel anders om de rempedaalbediening te hebben zoals u beschrijft. Het waarschuwingslampje vanwege de uitval van de hulpaccu zou nog steeds werkende remmen hebben met meer kracht. U zegt echter: "Ik kon het rempedaal niet indrukken". Dat is een compleet andere probleemomschrijving dan wat er gebeurt met de defecte accu.
De remmen voelen precies hetzelfde aan als toen de auto dit probleem twee à drie jaar eerder had. Destijds zei de hulpmonteur van Jag dat het aan de accu lag (hoewel ik destijds aannam dat het de tractiebatterij was vanwege berichten in die zin, maar nu ik over het probleem heb gelezen, kan het heel goed de hulpaccu zijn geweest). In dat geval reed de auto en kon ik hem stoppen, hoewel het indrukken van het pedaal aanvoelde alsof er een steen in zat, omdat het nauwelijks bewoog en een geluid maakte alsof de binnenkant van de auto half aan het kreukelen en malen was.

#15 ·
Van het zitten op dit en andere I-Pace forums in de afgelopen paar jaar is de 12v batterij bijna altijd het probleem. Als ik OOIT rare foutmeldingen zie, dan is het eerste wat ik zal doen ze laten vervangen. Wanneer de auto aan het einde van de lease komt, zal ik ze laten vervangen voordat ik de lease koop.

#16 ·
Dank u, ik hoop dat het alleen de batterij is - alleen blijf ik denken dat de auto pas twee weken eerder zijn onderhoudsbeurt en APK heeft gehad, zouden ze dan niet de gezondheid/spanning van de batterijen hebben gecontroleerd?

Tenzij het mogelijk is dat de batterij er perfect gezond uitziet en dan binnen twee weken achteruitgaat.

Als ik erover nadenk, lijkt de beste optie om de auto terug te brengen naar de Jaguar-reparatie, voor het geval dit meer is dan de batterij en ik zou ze kunnen vragen hoe dit zo kort nadat de auto gezond was verklaard, kon gebeuren.

#18 ·
Dank u, ik hoop dat het alleen de batterij is - alleen blijf ik denken dat de auto zijn service en APK-keuring pas twee weken eerder heeft gehad, zouden ze dan niet de gezondheid/spanning van de batterijen hebben gecontroleerd?

Tenzij het mogelijk is dat de batterij er perfect gezond uitziet en dan binnen twee weken bergafwaarts gaat.

Als ik erover nadenk, lijkt de beste optie om de auto terug te brengen naar de Jaguar-reparatie, voor het geval dit meer is dan de batterij en ik hen zou kunnen vragen hoe dit in zo'n korte tijd na de verklaring van de auto als gezond kon gebeuren.
Ik denk niet dat ze de batterij zouden hebben gecontroleerd tijdens de servicebeurt en APK. Batterijen verslechteren in de loop van de tijd, ook het testen van batterijen als ze net zijn opgeladen en niet onder belasting staan, is problematisch. Wanneer de auto is ingeschakeld en de batterij wordt opgeladen, lijkt deze normaal te werken. Pas als de auto een tijdje uitstaat, daalt de accuspanning en kan deze de belasting tijdens het opstarten niet aan. Koude temperaturen zoals nu verergeren dit. Eén ding dat u kunt doen, is de accuspanning 's ochtends vroeg meten wanneer de auto 's nachts niet is gebruikt. Een gezonde batterij moet nog steeds ongeveer 12,5 V aangeven, als deze onder de 12 V ligt, dan wijst dit op een slechte batterij.

#24 ·
Bedankt allemaal, de auto is terug van de reparatie. Het oordeel was "defecte stroomverdeelkast die de hulpaccu niet correct oplaadt". De bergingsman testte de spanning en die was slechts 6V. Hij had een handig apparaat dat die accu in een paar minuten oplaadde tot 15V.

#25 ·
Dat doen ze, het is een conventionele overstroomde loodzuurbatterij en één cel valt plotseling uit, helemaal niet ongebruikelijk, vooral bij goedkope batterijen.

• Like
Reactions: 6225 and voisin
#27 ·
Ik gok op een kleine 12 V-batterij. Als ze 3-4 jaar oud zijn, raad ik aan om beide te vervangen als preventieve maatregel.
De grote kan elke batterij zijn met parameters die vergelijkbaar zijn met het origineel, terwijl de kleine batterij AGM is en je in principe zonder aanpassingen maar één EXIDE EK151-optie hebt, afgezien van het origineel, dat ook EXIDE is.

#28 ·
Mijn dochter heeft net een 2020 IPace gekocht en ik heb net gelezen over 2 gevallen van weglopers waarbij de remmen vastzaten tijdens het rijden, en een auto in het VK moest worden gestopt met politiewagens. Zoals u zich kunt voorstellen, ben ik klaar om hem terug te sturen. Zou dit verband kunnen houden met het 12v-batterijprobleem?

#34 ·
Hallo buurman. Betekent uw onderstaande citaat dat niet alleen het pedaal als een steen was, maar dat u de auto ook niet kon starten omdat het pedaal niet eens aangaf dat het überhaupt werd aangeraakt? Ging het remlicht niet eens aan? Met de huidige verhalen over weglopende auto's zou het een klein stukje van een legpuzzel kunnen zijn. "Nu is het hetzelfde, behalve dat de remmen vastzaten toen de auto stilstond, dus toen ik probeerde de auto te starten om naar de winkels te rijden, kon ik het rempedaal niet indrukken. Met andere woorden, ik kan op de startknop drukken om de auto aan te zetten, maar om de 'ontsteking' aan te zetten, moet ik de startknop samen met het rempedaal indrukken en dat laatste kan ik niet doen, want het pedaal is als een steen."

#36 ·
Vroege uren mijn enige excuus.
Ik zal de draad bekijken die u noemt.
Heb ik het niet starten verkeerd begrepen in verband met het elektronisch defecte rempedaal, dat mogelijk andere gerelateerde diensten beïnvloedt? Iets relevant in verband met andere berichten misschien. Toch maar 1 van de verschillende vereiste storingen, maar ......