Jaguar I-Pace Forum banner

Odczucie pedału hamulca jest zmniejszone itp. - teraz hamulce są zablokowane

13K views 38 replies 19 participants last post by  robertmarston  
#1 ·
Z góry przepraszam, jeśli poruszyłem ten temat wcześniej w innym wątku.

Mój samochód miał ten problem już wcześniej, myślę, że jakieś dwa lata temu, mniej więcej w tym samym czasie, kiedy, o ile pamiętam, Jaguar wezwał wszystkie dotknięte samochody do naprawy tego problemu. Wtedy miałem kilka komunikatów przez kilka dni, że czucie pedału hamulca jest zmniejszone, aż pewnego dnia pedał zablokował się całkowicie i musiałem wezwać pomoc drogową.

Teraz sytuacja jest dokładnie taka sama. Z tym że dzisiaj miałem nową wiadomość (oprócz czucia pedału hamulca), że kontrola stabilności nie jest dostępna. Wróciłem z pracy do domu, za kilka godzin spróbowałem uruchomić samochód, żeby podjechać do sklepu i pedał hamulca był całkowicie zablokowany.

Nie rozumiem nic z technicznej strony tego, ale pamiętam, że ostatnim razem problem dotyczył akumulatora trakcyjnego. Nie jestem pewien, czy to istotne, ale samochód miał serwis (przegląd stanu technicznego?) i przegląd techniczny nieco ponad dwa tygodnie temu, 12 stycznia. Myślę, że komunikaty zaczęły się pojawiać po tym, ale nie jestem w 100% pewien, być może wcześniej pojawił się jeden lub dwa komunikaty.

Samochód nie jest już objęty gwarancją i miałem nadzieję sprawdzić, czy ta usterka jest czymś, czego mogę oczekiwać, że Jaguar ponownie naprawi bezpłatnie, ze względu na to, że jest to znany problem.

Lub, alternatywnie, osoby z Jaguara, które wykonały serwis i przegląd techniczny, czy ten problem jest czymś, co powinni byli zauważyć (jeśli go nie spowodowali), ponieważ pojawił się tak szybko po tym, jak mieli samochód. (A jeśli tak, to czy prawdopodobnie za to zapłacą 😆)

Z góry dziękuję wszystkim.
 
#2 ·
Zgodnie z wieloma postami i dyskusjami na forum, moje pierwsze podejrzenie byłoby takie, że Twoje akumulatory 12 V mogą się już męczyć, ponieważ Twój jest z MY19, jak przypuszczam (tak jak mój). Czy były one wymieniane w przeszłości, czy są oryginalne? Jeśli masz telefon z systemem Android i pobrałeś WattCat, pokaże Ci napięcie na jednym z akumulatorów pomocniczych, ale nie na mniejszym dodatkowym.
 
  • Like
Reactions: voisin
#3 ·
Nie wiem, czy baterie zostały wymienione, z wyjątkiem ostatniego razu, kiedy samochód musiał iść do naprawy z powodu tego problemu, zatrzymali go na kilka dni i być może wtedy wymienili baterie? Byłoby to około dwa lata temu (a może 3, mniej więcej w tym samym czasie, kiedy widziałem wątki na forum dotyczące wezwania do naprawy w związku z tym problemem).
 
#4 ·
Mam iPhone, czy mógłbym na nim używać WattCat?

Nie wiem, czy baterie zostały wymienione, z wyjątkiem ostatniego razu, kiedy samochód musiał iść do naprawy z powodu tego problemu, zatrzymali go na kilka dni i być może wtedy wymienili baterie? To byłoby około dwa lata temu (a może 3, mniej więcej w tym samym czasie, kiedy widziałem wątki na forum dotyczące wezwania do naprawy w związku z tym problemem).
Jest aplikacja o nazwie 'MyPace', ale nie jestem z nią zaznajomiony, a inni będą mogli pomóc w tym, co oferuje. Uważam, że ma podobną funkcjonalność do WattCat. Obie zostały zbudowane przez członków forum.
Ten link Aplikacja MyPace może pomóc.
 
  • Like
Reactions: voisin
#5 ·
Przejrzałem kilka wątków i wydaje się, że napotkane problemy nieco się różnią. Niektórzy zgłaszają, że samochód jest jak cegła, podczas gdy mój otwiera się i "uruchamia" bez problemu. Zablokowane są tylko hamulce.

Czy to oznaczałoby, że duży akumulator 12 V jest prawdopodobnie w porządku i że problemem jest prawdopodobnie mały akumulator 12 V? Wydaje się, że nie mogę znaleźć Mypace w sklepie z aplikacjami, być może muszę zaktualizować telefon, ponieważ działa na dość starym systemie operacyjnym.

Ponadto dzisiaj przejechałem 60 mil w jedną stronę, a następnie samochód był zaparkowany przez około 4 godziny, po czym przejechałem 60 mil z powrotem. W mniej niż godzinę po naszym przybyciu zawiodły hamulce. Nie wydaje się, aby przyczyną był brak jazdy/zimna/mokra pogoda itp.

Czy w takich okolicznościach najlepszym rozwiązaniem byłoby zlecenie pomocy drogowej odholowania samochodu do centrum naprawczego dealera? A może lokalny warsztat może wymienić akumulator, mamy jeden dosłownie za rogiem, do którego moglibyśmy dojść. Po prostu myślę o kosztach, lokalny warsztat powinien być bardziej rozsądny.

Jedna rzecz, która naprawdę mnie zdenerwowała podczas czytania wątków, to przedłużona gwarancja - nie wiedziałem o niej, a osoba w centrum naprawczym dealera, o której zawsze myślałem, że jest bardzo pomocna, nigdy o niej nie wspomniała, mimo że rozmawialiśmy o gwarancji, gdy miała się skończyć, i jak myślał, że może być niepokojące trzymanie samochodu po okresie gwarancji na wypadek awarii, ponieważ naprawy są tak drogie. Jeśli nie chcą sprzedawać przedłużonej gwarancji, po co w ogóle ją mają 😕

A także o samochodzie, który miał przegląd i przegląd techniczny zaledwie dwa tygodnie wcześniej - jeśli usterka dotyczy akumulatora 12 V, czy powinno to zostać wykryte podczas przeglądu? A może akumulator był w idealnym stanie, a następnie nagle zaczął się pogarszać i padł w ciągu dwóch tygodni? Ponieważ komunikaty ostrzegawcze zaczęły się pojawiać mniej więcej wtedy, gdy samochód wrócił z przeglądu. A może możliwe, że poluzowali przewód lub coś, co ładuje ten akumulator, i czy prawdopodobnie przyznają, jeśli tak się stanie... Po prostu myślę, że przegląd techniczny dotyczy bezpieczeństwa, a my mamy samochód z niesprawnymi hamulcami dwa tygodnie później 🙂

Potrzebuję samochodu każdego dnia, więc będę musiał zorganizować wynajem jutro. Ten wydatek plus koszt naprawy jest strasznie w złym momencie 😣
 
#31 ·
Wygląda na to, że nie mogę znaleźć Mypace w sklepie z aplikacjami, być może muszę zaktualizować telefon, ponieważ działa na dość starym systemie operacyjnym.
Ponieważ MyPace jest w fazie testów beta, możesz go znaleźć, pobierając najpierw aplikację o nazwie TestFlight. Otwórz TestFlight i powinieneś znaleźć aplikację MyPace. MyPace wciąż działa (używając loginu InControl) po ograniczeniu API wprowadzonego przez JLR na początku tego tygodnia.
 
owns 2019 Jaguar I-Pace EV400 HSE
#6 ·
Wydaje się, że możesz nim jeździć, a jedynym problemem są hamulce. Akumulator pomocniczy zasila wspomaganie hamulców, przedni EPIC i blokadę postojową. Dwa ostatnie wydają się działać, więc akumulator jest mniej podejrzany i może to być tylko problem z hamulcami.

Czy możesz podać więcej informacji na temat tego, co masz na myśli mówiąc "hamulce zawiodły"? Dla mnie oznaczałoby to, że nie możesz zatrzymać samochodu, ponieważ hamulce nie działają, lub że nie możesz ruszyć samochodu, ponieważ hamulce są w pełni załączone, lub że z tarcz hamulcowych dochodzą nieprzyjemne dźwięki zgrzytania. Czy na desce rozdzielczej świeci się kontrolka wskazująca na problem z hamulcami? Wyglądałaby tak:
Image


Czy też masz na myśli utratę wspomagania hamulców?

Możesz sam wymienić mały akumulator za pomocą kilku narzędzi. Rozumiem, że akumulator zamienny (Exide EK151) jest łatwo dostępny i tańszy w źródłach innych niż dealerzy w Wielkiej Brytanii. Inne części świata nie mają takiego szczęścia.
 
#10 ·
Nie wiem, czy to pomoże, ale miałem ten sam problem i wszystko sprowadzało się do akumulatora pomocniczego - tego małego po stronie kierowcy. Na wszelki wypadek wymieniłem oba akumulatory. Jak tylko nowe akumulatory zostały zainstalowane, wszystkie komunikaty (i problemy) zniknęły. Moje doświadczenie było następujące: od listopada dostawałem komunikat "zmniejszone wyczucie pedału" itp. i nie zwracałem na to większej uwagi, ponieważ miałem wizytę serwisową w salonie Jaguara w styczniu i myślałem, że i tak to załatwią, ponieważ wyczucie pedału i tak nie wydawało się inne. Potem pewnego dnia, dokładnie SZEŚĆ DNI przed wizytą serwisową w salonie, samochód nie chciał się uruchomić i zacząłem dostawać wszystkie zabawne komunikaty, że akumulator trakcyjny jest uszkodzony, błąd skrzyni biegów, ASPC nie działa itp. Ponieważ wszystkie te podsystemy nie mogą po prostu ulec awarii jednocześnie, było jasne, że jeden z dwóch akumulatorów nie miał wystarczającej mocy, aby zasilić podsystemy. Może to być coś innego, ale rozumiem, że coraz więcej właścicieli MY19, zgodnie z postami na forum, miało ten sam problem, który został rozwiązany po zainstalowaniu nowego akumulatora. Miałem szczęście znaleźć aftermarketowy exide EK151 o tych samych specyfikacjach jaguara za 70 euro. Facet z warsztatu przyszedł do mojego domu i zainstalował oba akumulatory za darmo! Drugi po stronie pasażera wydawał się nie być uszkodzony, ale i tak kosztował 60 euro (to 47ah zgodnie ze specyfikacją samochodu - zainstalowałem aftermarketowy 52ah, który znalazłem od razu). 130 euro za oba akumulatory zapłacone technikowi ze sklepu z akumulatorami, zainstalowane w domu i problem rozwiązany na dobre od 3 tygodni! Potem poszedłem na zaplanowaną wizytę serwisową w salonie 5 dni później i potwierdzili, że problem wynikał z małego akumulatora (po stronie kierowcy). Zarejestrowali nawet nowe akumulatory w oprogramowaniu samochodu - przynajmniej tak powiedzieli. I usunęli wszystkie zabawne komunikaty z oprogramowania samochodu. Jeśli zatrzymam samochód na kolejne 4 lata, upewnię się, że wymienię oba akumulatory po 4 latach jako środek zapobiegawczy, ponieważ wydają się psuć po około 4 latach - wydaje się to dość powszechnym doświadczeniem wśród coraz większej liczby właścicieli MY18 i MY19. Mam nadzieję, że powyższe pomoże.
 
#12 ·
nie wiem, czy to pomoże, ale miałem ten sam problem i wszystko sprowadzało się do akumulatora pomocniczego - tego małego po stronie kierowcy.
Biorąc pod uwagę, że to forum ma potencjalnie globalną publiczność, nie ma sensu zakładać, że kierowca zawsze znajduje się po tej samej stronie pojazdu. Użyj lewej i prawej strony, aby było jednoznacznie, i określ orientację.
 
#11 ·
Jeśli pojazd jest jeszcze na gwarancji lub masz przedłużoną gwarancję, brzmi to jak zadanie dla Jaguar Assistance. Możesz spróbować wymienić baterie, ale jestem typem osoby, która poszłaby tak daleko, a następnie zaangażowałaby Jaguara lub Twojego dealera.
 
#13 ·
Jedną rzeczą jest otrzymanie światła/komunikatu ostrzegawczego, a zupełnie czym innym jest działanie pedału hamulca, tak jak to opisujesz. Lampka ostrzegawcza z powodu awarii akumulatora pomocniczego nadal miałaby działające hamulce z większą siłą. Mówisz jednak: "Nie mogłem wcisnąć pedału hamulca". To zupełnie inny opis problemu niż to, co dzieje się z uszkodzonym akumulatorem.
 
#17 ·
Jedną rzeczą jest otrzymanie światła ostrzegawczego/komunikatu, a zupełnie czym innym jest działanie pedału hamulca, jak to opisujesz. Lampka ostrzegawcza z powodu awarii akumulatora pomocniczego nadal miałaby działające hamulce z większą siłą. Mówisz jednak: "Nie mogłem wcisnąć pedału hamulca". To zupełnie inny opis problemu niż to, co dzieje się z uszkodzonym akumulatorem.
Hamulce działają dokładnie tak samo, jak wtedy, gdy samochód miał ten problem dwa, trzy lata wcześniej. W tamtym czasie facet z pomocy drogowej Jaga powiedział, że to wina akumulatora (chociaż wtedy założyłem, że to akumulator trakcyjny z powodu komunikatów w tym sensie, ale teraz, po przeczytaniu o problemie, całkiem możliwe, że to akumulator pomocniczy). W tym przypadku samochód się poruszał i mogłem go zatrzymać, chociaż wciskanie pedału sprawiało wrażenie, jakby był tam kamień, ponieważ prawie się nie ruszał i wydawał dźwięk, jakby wnętrzności samochodu się gniotły i mielił.
 
#15 ·
Z siedzenia na tym i innych forach I-Pace przez ostatnie kilka lat wynika, że ​​akumulator 12 V jest prawie zawsze problemem. Jeśli KIEDYKOLWIEK zobaczę jakieś dziwne komunikaty o błędach, to pierwszą rzeczą, którą zrobię, będzie ich wymiana. Kiedy samochód zbliży się do końca leasingu, wymienię je przed wykupieniem leasingu.
 
#16 ·
Dziękuję, mam nadzieję, że to tylko bateria - tylko wciąż myślę, że samochód miał przegląd i MOT zaledwie dwa tygodnie wcześniej, czy nie sprawdziliby stanu/napięcia akumulatorów?

O ile nie jest możliwe, że bateria wygląda na idealnie zdrową, a następnie pogarsza się w ciągu dwóch tygodni.

Po namyśle najlepszą opcją wydaje się zabranie samochodu z powrotem do warsztatu Jaguara, na wypadek gdyby to było coś więcej niż bateria i mógłbym zapytać ich, jak to mogło się wydarzyć w tak krótkim czasie po tym, jak samochód został uznany za sprawny.
 
#18 ·
Dziękuję, mam nadzieję, że to tylko bateria - tylko cały czas myślę, że samochód miał serwis i przegląd techniczny zaledwie dwa tygodnie wcześniej, czy nie sprawdziliby stanu/napięcia akumulatora?

O ile nie jest możliwe, że bateria wygląda na idealnie zdrową, a następnie pogarsza się w ciągu dwóch tygodni.

Po namyśle najlepszą opcją wydaje się zabranie samochodu z powrotem do naprawy Jaguara, na wypadek gdyby to było coś więcej niż bateria i mógłbym zapytać, jak to mogło się stać w tak krótkim czasie po tym, jak samochód został uznany za sprawny.
Nie sądzę, żeby sprawdzili akumulator podczas serwisu i przeglądu. Baterie z czasem się zużywają, a także testowanie baterii, gdy właśnie zostały naładowane i nie są obciążone, jest problematyczne. Kiedy samochód jest włączony i akumulator jest ładowany, wydaje się działać normalnie. Dopiero gdy samochód jest wyłączony przez jakiś czas, napięcie akumulatora spada i nie jest w stanie poradzić sobie z obciążeniem podczas uruchamiania. Niskie temperatury, takie jak teraz, pogarszają to. Jedną z rzeczy, które możesz zrobić, to zmierzyć napięcie akumulatora wczesnym rankiem, kiedy samochód nie był używany przez noc. Sprawny akumulator powinien nadal pokazywać około 12,5 V, jeśli jest poniżej 12 V, to wskazuje na uszkodzony akumulator.
 
#24 ·
Dziękuję wam wszystkim, samochód wrócił z naprawy. Werdykt brzmiał: "uszkodzona skrzynka rozdzielcza zasilania, która nieprawidłowo ładuje akumulator pomocniczy". Ratownik sprawdził napięcie i wynosiło ono tylko 6 V. Miał on sprytne urządzenie, które naładowało ten akumulator w kilka minut do 15 V.
 
#25 ·
Tak, to konwencjonalny zalany akumulator kwasowo-ołowiowy i jedna cela nagle zawodzi, co wcale nie jest rzadkością, zwłaszcza w przypadku tanich akumulatorów.
 
  • Like
Reactions: 6225 and voisin
#27 ·
Stawiam na mały akumulator 12 V. Jeśli mają 3-4 lata, sugeruję wymianę obu jako środek zapobiegawczy.
Duży może być dowolny z parametrami podobnymi do oryginału, podczas gdy mały akumulator jest AGM i zasadniczo bez modyfikacji masz tylko jedną opcję EXIDE EK151 oprócz oryginału, który jest również EXIDE.
 
#28 ·
Moja córka właśnie kupiła IPace z 2020 roku i właśnie przeczytałem o 2 przypadkach ucieczki, w których hamulce zablokowały się podczas jazdy, a jeden samochód w Wielkiej Brytanii musiał zostać zatrzymany przez radiowozy. Jak można sobie wyobrazić, jestem gotów go zwrócić. Czy może to być związane z problemem z akumulatorem 12 V?
 
#30 ·
Dwa słabo zgłoszone i niejednoznaczne problemy w porównaniu do dziesiątek tysięcy samochodów, które działają dobrze i chcesz zwrócić swój? Rozumiesz prawdopodobieństwo? Twoja bateria ma większą szansę na ucieczkę termiczną niż samochód na ucieczkę bez hamulców.
 
#34 ·
Cześć sąsiedzie. Czy poniższy cytat oznacza, że ​​nie tylko pedał był jak kamień, ale także nie mogłeś uruchomić samochodu, ponieważ pedał nawet nie wskazywał, że w ogóle został dotknięty? Czy światło stopu nawet się nie zaświeciło? W obecnych historiach o samochodach, które wymknęły się spod kontroli, może to być maleńki element układanki. "Teraz jest tak samo, z tym że hamulce zablokowały się, gdy samochód stał w miejscu, więc kiedy próbowałem uruchomić samochód, aby pojechać do sklepu, nie mogłem wcisnąć pedału hamulca. Innymi słowy, mogę nacisnąć przycisk start, aby włączyć samochód, ale aby włączyć 'zapłon', muszę nacisnąć przycisk start razem z pedałem hamulca i tego ostatniego nie mogę zrobić, ponieważ pedał jest jak kamień."
 
#36 ·
Wczesne godziny to moje jedyne usprawiedliwienie.
Przyjrzę się wątkowi, o którym wspominasz.
Czy źle zrozumiałem brak uruchomienia związany z elektronicznie uszkodzonym pedałem hamulca, potencjalnie wpływającym na inne powiązane usługi? Być może nieco istotne w odniesieniu do innych postów. Mimo to tylko 1 z kilku wymaganych awarii, ale ......