Jaguar I-Pace Forum banner

H441 Software voor terugroepactie batterij is nu beschikbaar

61K views 222 replies 78 participants last post by  Ayepace  
#1 ·
Vanaf vandaag heeft JLR verschillende nieuwe documenten gepubliceerd met betrekking tot de batterijterugroepactie in Topix voor mijn Amerikaanse specificatie 2020. Ze hebben de originele bulletin (gevoegd) bijgewerkt en ook service-instructies voor dealers verstrekt voor het updaten van de BECM-software. De klantenbrief en een Vragen & Antwoorden-document zijn ook gepubliceerd en zijn hier allemaal bijgevoegd. Volgens het QA-document is de nieuwe versie van de software nu beschikbaar. Ik merkte ook op dat de H441-servicecampagne nu voor mijn voertuig wordt weergegeven, terwijl dit voorheen niet het geval was.

Ik heb mijn auto voor vrijdag bij de dealer gereserveerd en zal verslag uitbrengen over de nieuwe versie. Ik gebruik al de allernieuwste BECM-software, dus het wordt interessant om te zien hoeveel modules er worden bijgewerkt.

Attachments

#3 · (Edited)
Interessant genoeg heb ik mijn VIN gecontroleerd en het lijkt ook Britse auto's te dekken. Ik vroeg me af of ze alleen USA zouden doen of niet
De terugroepactie ('Outstanding Campaign') voor software-update staat nu op Topix voor mijn Britse voertuig...
Image

#6 ·
Vreemd, geen openstaande campagne voor mijn UK MY20 iPace? Had echter een paar weken geleden BECM geĂĽpdatet vanwege een 12v oplaadprobleem. Vraag me af of het nu al de relevante software heeft?

#12 ·
Vreemd, geen openstaande campagne voor mijn UK MY20 iPace? Had echter een paar weken geleden BECM geĂĽpdatet vanwege een 12v oplaadprobleem. Vraag me af of het al de relevante software heeft?
Mijn US Spec 2020 is 3 weken geleden bij de dealer geĂĽpdatet naar de nieuwste BECM-modules over de hele linie en de terugroepactie wordt voor mij weergegeven in Topix.
Mijn huidige versie is: BR-AAL-BF-AF-BE

#11 · (Edited)
Bedankt voor het delen. Het lijkt erop dat MY21 en nieuwer niet teruggeroepen zullen worden, maar de update zal worden toegepast wanneer Pivi 4.0.0 OTA wordt uitgerold.
Er wordt niet gezegd hoe en of de update effect zal hebben op de laadcurve en de maximale energie die in de batterij is opgeslagen (en dus op de actieradius....)

#13 ·
Bedankt voor het delen. Het lijkt erop dat MY21 en later niet worden teruggeroepen, maar de update wordt toegepast wanneer Pivi 4.0.0 OTA wordt uitgerold.
Er staat niet hoe en of de update effect zal hebben op de laadcurve en de maximale energie die in de batterij is opgeslagen (en dus op de actieradius....)

Edit: H441 verscheen ook op Topix voor mijn auto (MY21)
Het enige wat het doet, is de batterij bewaken tijdens het opladen en als er een abnormale gebeurtenis wordt gedetecteerd, stopt het met opladen bij 75%, geeft het een batterijfout en als dit gebeurt, ga je naar de dealer waar het defect wordt verholpen, zelfs als het een vervanging van de HV-batterij is. In de tussentijd, als u zich zorgen maakt voordat de update is geĂŻnstalleerd, beperk dan het opladen tot 75%, wat van invloed is op de actieradius.

#14 ·
Ik maak me helemaal geen zorgen over de batterij, ik houd de parameters vaak in de gaten met Torque Pro: SoH is 92%/93,5%/94% na 49.000 km, Delta mV tussen de zwakste cel en de sterkste cel is minder dan 20 mV in stabiele omstandigheden, minder dan 40 mV bij sterke acceleratie. Voor zover ik het begrijp, lijkt mijn batterij in redelijk goede staat te verkeren.

Om eerlijk te zijn, ben ik nogal bezorgd dat JLR nog meer "voorzichtigheid" zal introduceren bovenop de toch al langzame laadcurve en/of op de echte maximale SoC% (d.w.z. een grotere buffer). Het is waar dat de H441-kennisgeving dat niet zegt, maar het is ook waar dat het niet zegt dat ze de buffer en/of laadparameters niet zullen veranderen ...

#23 · (Edited)
Update. Ik heb net gelezen dat sommige voertuigen mogelijk niet verder kunnen opladen dan 75%.
Dat is een flinke daling in bereik. Worden die batterijen vervangen? Ik zie het als het kopen van een dieselauto met een tank van 60 liter, om vervolgens te horen dat je hem niet meer kunt vullen tot meer dan 40 liter en dat de fabrikant geen plannen heeft om de onderdelen te vervangen.

#24 ·
Update. Ik heb net gelezen dat sommige voertuigen mogelijk niet verder kunnen opladen dan 75%.
Dat is een flinke daling in bereik. Worden die batterijen vervangen? Ik zie het als het kopen van een dieselauto met een tank van 60 liter, om vervolgens te horen te krijgen dat je niet meer dan 40 liter kunt vullen en dat de fabrikant geen plannen heeft om de onderdelen te vervangen.
Correct; dat is een tijdelijke risicobeperkende maatregel als de nieuwe software een afwijking detecteert die correleert met branden. Jag zal de individuele batterijcellen of de hele batterij vervangen, op basis van verdere diagnose.

#34 ·
Geboekt voor een 'terwijl u wacht'-afspraak op 4 juli.
Kreeg niet eens de kans om H441 te vermelden. "Hallo, ik heb een I-Pace onderworpen aan de " "Ah ja, laten we eens kijken wanneer we u kunnen inplannen."
Deze dealer nog niet eerder gebruikt, dus ik hoop dat de afspraak net zo goed verloopt als het boekingsproces.

#37 ·
Afspraak geboekt voor een 'terwijl u wacht' afspraak op 4 juli.
Ik heb niet eens de kans gehad om H441 te vermelden. "Hallo, ik heb een I-Pace die onderhevig is aan de " "Ah ja, laten we eens kijken wanneer we u kunnen inplannen."
Nog nooit bij deze dealer geweest, dus ik hoop dat de afspraak net zo goed verloopt als het boekingsproces.
Dat is geweldig. Mijn dealer zei dat het het beste is om voorzichtig te zijn voor het geval er een vervangend onderdeel nodig is, enz. Ze zullen het ook in rekening brengen om te zien hoe het gaat. Dus ik heb een leenauto. Nog nooit in een Ranger Rover Evoque gereden. Het heeft de boeking echter uitgesteld tot eind juli. Zonder een leenauto zouden ze me volgende week kunnen inboeken, maar ik wil mobiel blijven.

#38 ·
Vandaag de mijne bijgewerkt voor H441. Na de update toont de batterijversie BS-AAE-BC-AC-BE in de auto (CK-AAE-BC-AC-BE ervoor). Telematica- en infotainmentversie zijn niet veranderd.

#39 ·
Is er tot nu toe een merkbaar effect op het opladen waargenomen?