Jaguar I-Pace Forum banner
21 - 40 of 96 Posts
Discussion starter · #21 ·
Czy masz plany integracji z Google Home Ardevd? Byłbym zainteresowany, ale chociaż mógłbym łatwo skonfigurować serwer, wydaje się to bezcelowe, biorąc pod uwagę, że moje potrzeby są w pełni zaspokajane przez Google Home.
Nie wiem. Możesz zintegrować Home Assistant zarówno z Google Home, jak i Siri, więc HA jest moim centrum inteligentnego domu, które mogę łatwo połączyć z dowolnym zewnętrznym ekosystemem (i odwrotnie) :)
 
Google Home to mój system inteligentnego domu. Nie potrzebuję niczego poza nim i jestem zbyt niezainteresowany samochodem, żeby coś tylko dla niego konfigurować ;)
 
Discussion starter · #23 ·
Google Home to mój system inteligentnego domu, nie potrzebuję niczego więcej i jestem zbyt niezainteresowany samochodem, żeby coś dla niego konfigurować ;)
Całkowicie to rozumiem. Ale nie ma zamkniętego ekosystemu, który obsługuje wszystkie moje różne urządzenia, więc system open source, taki jak Home Assistant, jest dla mnie najlepszym rozwiązaniem :)
 
Jako były użytkownik WattCat i osoba nietechniczna - inna perspektywa (nie jako krytyka).

Uwielbiałem używać WattCat, był to łatwiejszy interfejs z serwerem JLR i dostarczał trochę więcej informacji, ale tylko rzeczy, które musiałem wiedzieć na co dzień. Dziękuję za poświęcony czas na opracowanie WattCat jako takiego narzędzia.

To, co jest tutaj opisane (choć prawdopodobnie nie przekracza moich możliwości konstrukcyjnych i instalacyjnych), nie jest konieczne w moim codziennym życiu z tymi samochodami i wymagałoby znacznego zaangażowania czasu i wysiłku.

Brawo dla małej mniejszości rozwijającej te konfiguracje, ale proste zastąpienie WattCat (choć prawdopodobnie niemożliwe) byłoby częściej przyjmowane i mile widziane.
 
Discussion starter · #25 ·
Jako były użytkownik WattCat i osoba nietechniczna - inna perspektywa (nie jako krytyka).

Uwielbiałem używać WattCat, był to łatwiejszy interfejs z serwerem JLR i dostarczał trochę więcej informacji, ale tylko rzeczy, które musiałem wiedzieć na bieżąco. Dziękuję za poświęcony czas na opracowanie WattCat jako takiego narzędzia.

To, co jest tutaj opisane (choć prawdopodobnie nie przekracza moich możliwości konstrukcyjnych i instalacyjnych), nie jest konieczne w moim codziennym obcowaniu z tymi samochodami i wymagałoby znacznego zaangażowania czasu/wysiłku.

Brawo dla małej mniejszości rozwijającej te konfiguracje, ale prosta zamiana WattCat (choć prawdopodobnie niemożliwa) byłaby częściej przyjmowana i mile widziana.
Dzięki za to! I tak, całkowicie się zgadzam! Jednak w zależności od wymaganej funkcjonalności, aplikacja mobilna DIMO zapewnia już przyjazne dla użytkownika zdalne działanie pojazdu. Z pewnością lepiej jest sparować ją ze sprzętem DIMO, a nie tylko z połączeniem programowym, ale wygląda świetnie i działa dobrze i jest często aktualizowana. Może warto spróbować :)
 
Jest mnóstwo przewodników. Podstawowym wymaganiem jest komputer, który może być online 24/7. Raspberry Pi to dobry wybór! Istnieją również gotowe rozwiązania, jeśli chcesz kupić urządzenie, które jest w pełni gotowe do użycia.

Alternatywnie, uruchomienie Home Assistant w kontenerze Docker jest bardzo proste.
Z dockerem nie obsługuje dodatków, więc może to być nie do przyjęcia. Szkoda, ponieważ to byłby mój pierwszy wybór hosta. Może trzeba będzie zamiast tego przyjrzeć się wirtualizacji.

Ian
 
Discussion starter · #27 ·
Z dockerem nie obsługuje dodatków, więc może nie być dobrym rozwiązaniem. Szkoda, bo to byłby mój pierwszy wybór hosta. Może trzeba będzie zamiast tego przyjrzeć się wirtualizacji.

Ian
Jakie dodatki? Uruchamiam go w Dockerze i działa bez problemu od lat :)
 
Próbowałem dimo zanim skonfigurowałem go na HA, niezbyt pod wrażeniem, dawał błędy w takich rzeczach jak hasło, po konfiguracji w końcu dawał dużo informacji poza zakresem ciśnienia w oponach, stan naładowania i przebieg, ale w km i kpa. Nie widziałem, jak to zmienić na mile i psi itp. więc usunąłem mój samochód i spróbowałem usunąć moje konto, ale nawet to daje błędy :(
 
Discussion starter · #30 ·
Próbowałem dimo zanim skonfigurowałem go na HA,
nie zrobiło to na mnie dużego wrażenia, dawało błędy w takich rzeczach jak hasło, po konfiguracji nie dawało wielu informacji poza zakresem ciśnienia w oponach, soc i licznikiem przebiegu, ale w km i kpa, nie mogłem zobaczyć jak zmienić to na mile i psi itp.
więc usunąłem mój samochód i spróbowałem usunąć moje konto, ale nawet to daje błędy :(
hmm. Dzięki za podzielenie się. Nie mogę powiedzieć, żebym sam napotkał wiele problemów, ale rzeczy ciągle się zmieniają. Zmiana jednostek musi niestety odbywać się po stronie integracji, ponieważ zaplecze DIMO działa tylko w metrykach. Możesz również dodać połączenie sprzętowe, aby uzyskać więcej danych.

Wkrótce otrzymasz na przykład temperaturę baterii i stan zdrowia, co jest dość cennymi danymi
 
Założyłem konto DIMO, poprzez połączenie programowe dla mojego I-Pace w USA i raportuje moje statystyki w milach i PSI, więc może to kwestia regionalna. Mówi również, że funkcja blokowania/odblokowywania jest włączona, ale zawsze wyświetla komunikat "Pojazd nie znaleziony", gdy próbuję to zrobić.

ardevd, czy wiesz, czy "polecenia" takie jak wstępne ustawienie i ustawienie maksymalnego naładowania baterii mogą być wykonywane za pośrednictwem fizycznego urządzenia DIMO? I czy dane takie jak napięcie akumulatora 12 V, temperatura wewnętrzna itp. mogą być odczytywane zdalnie, gdy zapłon samochodu jest wyłączony?
 
Czas najwyższy, żebym wziął się w garść i spróbował uczynić swój dom inteligentnym. Jestem w połowie obeznany z IT, ale w tej chwili napotykam przeszkody w konfiguracji DIMO. Będę kontynuował po świętach, na wypadek gdyby to było coś po 'drugiej stronie', a nie moja nieudolność :) Blokady mogą również pochodzić z PiHole, NoScript (wyłączone, gdy występują blokady, czasami to działa, czasami dostaję te same błędy) lub innych rozszerzeń, które trzymają to gówno z dala od mojej sieci i urządzeń. Będę musiał dokładniej przyjrzeć się temu, co muszę przepuścić, aby HA i DIMO działały.

Mój komputer działa pod kontrolą Linux Mint 22, moją główną przeglądarką jest Firefox. Chromium i Brave są również zainstalowane. 'Telefon' - to nie są telefony, to podręczne komputery, które przypadkowo wykonują połączenia telefoniczne - to Motorola Edge 20 z Androidem 13. Mój router ASUS działa z Asuswrt-Merlin z skonfigurowanym NordVPN - być może będę musiał również wyłączyć Nord, zapomniałem o tym.

Chromium i Brave są 'nagie', bez rozszerzeń, bez zabezpieczeń innych niż wbudowane. Mimo to otrzymuję błędy lub komunikaty jak poniżej. Jaki klucz dostępu? Czy przypadkowo skonfigurowałem coś, czego nie mam?
 
Discussion starter · #33 · (Edited)
Założyłem konto DIMO, poprzez połączenie programowe dla mojego I-Pace w USA i raportuje moje statystyki w milach i PSI, więc może to kwestia regionalna. Mówi również, że funkcja blokowania/odblokowywania jest włączona, ale zawsze mówi "Pojazd nie znaleziony", kiedy tego próbuję.

ardevd, czy wiesz, czy "polecenia" takie jak wstępne ustawienie i ustawienie maksymalnego naładowania akumulatora mogą być wykonywane za pośrednictwem fizycznego urządzenia DIMO? I czy dane takie jak napięcie akumulatora 12 V, temperatura wewnętrzna itp. mogą być odczytywane zdalnie, gdy zapłon samochodu jest wyłączony?
Wiem, że aplikacja DIMO będzie raportować poprawne jednostki, ale integracja Home Assistant na razie i tak będzie korzystać tylko z jednostek metrycznych :)

Polecenia zdalne wymagają połączenia programowego, ale sprzęt rzeczywiście będzie raportował temperaturę, napięcia itp., gdy samochód jest wyłączony :) Jest tam pewne zarządzanie energią, aby uniknąć rozładowania akumulatora 12 V, ale przynajmniej w moich pojazdach otrzymuję dane, gdy pojazdy są wyłączone.

EDIT: Zauważ, że możesz mieć zarówno połączenie programowe, jak i sprzętowe z tym samym pojazdem w tym samym czasie.
 
Discussion starter · #34 ·
Czas najwyższy, żebym się wziął w garść i spróbował uczynić swój dom inteligentnym. Jestem w połowie obeznany z IT, ale w tej chwili napotykam przeszkody w konfiguracji DIMO. Będę wytrwały po świętach, na wypadek gdyby to było coś po "drugiej stronie", a nie moja nieudolność :) Bloki mogą również pochodzić z PiHole, NoScript (wyłączony, gdy występują bloki, czasami to działa, innym razem otrzymuję te same błędy) lub innych rozszerzeń, które usuwają śmieci z mojej sieci i urządzeń. Będę musiał dokładniej przyjrzeć się temu, co muszę przepuścić, aby HA i DIMO działały.

Mój komputer PC działa pod kontrolą Linux Mint 22, moją główną przeglądarką jest Firefox. Zainstalowane są również Chromium i Bravo. "Telefon" - to nie telefony, to podręczne komputery, które przypadkowo wykonują połączenia telefoniczne - to Motorola Edge 20 z systemem Android 13. Mój router ASUS działa pod kontrolą Asuswrt-Merlin z skonfigurowanym NordVPN - być może będę musiał również wyłączyć Nord, zapomniałem o tym.

Chromium i Brave są "nagie", bez rozszerzeń, bez zabezpieczeń innych niż wbudowane. Mimo to otrzymuję błędy lub komunikaty jak poniżej. Jaki klucz dostępu? Czy przypadkowo skonfigurowałem coś, czego nie mam?

View attachment 12921
Po pierwsze, kanał DIMO Discord to świetne miejsce, aby uzyskać pomoc, uważaj tylko na oszustów próbujących wysłać Ci wiadomość prywatną.

Po drugie, Passkeys to stosunkowo nowa forma uwierzytelniania, która próbuje zastąpić nazwy użytkowników i hasła. Kiedy zarejestrowałeś się w konsoli DIMO, powinieneś zostać poproszony o utworzenie nowego klucza dostępu. Polecam kliknięcie linku "Odzyskaj za pomocą swojego e-maila" i utworzenie nowego klucza dostępu, to powinno umożliwić zalogowanie się do konsoli :) VPN, blokery reklam itp. nie powinny stanowić problemu. Sam używam Linuksa i nie miałem problemów.
 
Cześć,

Dziękuję bardzo za dobrą pracę, próbując odzyskać połączenia z naszymi samochodami.

Postępowałem zgodnie z instrukcjami na GitHubie, ale utknąłem na kroku 1. Zarejestruj się w konsoli dewelopera DIMO.
Zakładam nowe konto, tworzę aplikację, ale nie mogę wygenerować nowego klucza apy ani adresu URI przekierowania

Czy ktoś może pomóc?

Wielkie dzięki
idef
 
Mam adapter Macron dimo obd, więc udało mi się go uruchomić, ponieważ nie zdawałem sobie sprawy, że trzeba zalogować się do Jaguar Remote za pośrednictwem aplikacji dimo.
Teraz mogę zobaczyć inne informacje, takie jak ciśnienie w oponach itp. i mogę również zamykać i otwierać samochód za pomocą dimo.
Zarabiam również kryptowalutę dimo za każdym razem, gdy prowadzę samochód.
 
  • Like
Reactions: ardevd
Mój I-Pace działa w DIMO. Wygląda dobrze, z wyjątkiem identyfikacji Passkey z Google, która się nie powiodła, więc użyłem klucza przez pocztę (może próbowałem użyć obu jednocześnie...) :) . Używałem też Jedlix przez jakiś czas, ale umarł w ten sam sposób, co WattCat - na pewno to się nie przydarzy DINO?
Jeśli chodzi o odczyty ciśnienia w oponach, które otrzymuję z DIMO i w samochodzie, wartości się nie zgadzają... Samochód podaje prawidłowe wartości 260 z przodu i 270 z tyłu i takie same jak precyzyjne narzędzie do pomiaru ciśnienia, którego używam. Może się zmienić po przejechaniu samochodem.

Image
Image
 
Discussion starter · #38 ·
Witaj,

Dziękuję bardzo za dobrą pracę, próbując odzyskać połączenia z naszymi samochodami.

Postępowałem zgodnie z instrukcjami na githubie, ale utknąłem na kroku 1. Zarejestruj się w konsoli dewelopera DIMO.
Otrzymuję nowe konto, tworzę aplikację, ale nie mogę wygenerować nowego klucza apy ani adresu URI przekierowania
Czy ktoś może pomóc?

Wielkie dzięki
idef
Najpierw musisz utworzyć aplikację w konsoli.
 
Discussion starter · #39 ·
Jeśli chodzi o odczyty ciśnienia w oponach, które otrzymuję z DIMO i w samochodzie, wartości się nie zgadzają... Samochód zgłasza prawidłowe wartości 260 z przodu i 270 z tyłu i takie same jak precyzyjne narzędzie do pomiaru ciśnienia, którego używam. Może się jednak zmienić po przejechaniu samochodem... i będę to kontynuował.

View attachment 12925 View attachment 12926
Podejrzewam, że to ten sam problem, który miałem z WattCat. Interfejs API JLR po prostu zwraca nieprawidłowe wartości ciśnienia w oponach dla starszych I-Pace. JLR nigdy nie dostarczył żadnej poprawki.
 
Discussion starter · #40 ·
Mam adapter obd dimo macron, więc udało mi się go uruchomić, ponieważ nie zdawałem sobie sprawy, że trzeba zalogować się do jaguar remote przez aplikację dimo.
Teraz mogę zobaczyć inne informacje, takie jak ciśnienie w oponach itp. i mogę również zamykać i otwierać samochód za pomocą dimo.
Zarabiam również kryptowalutę dimo za każdym razem, gdy prowadzę samochód.
Niestety, Macaron nie ma obecnie zbyt dobrego wsparcia dla I-Pace afaik. Nie ma interpretera Pythona, więc nie może wykonywać zapytań PID i polega tylko na danych DBC. Pracują jednak nad rozwiązaniem tego problemu. Obawiam się jednak również, że Macaron wkrótce zostanie wycofany z powodu braku wsparcia ze strony Helium :/. Co ciekawe, DIMO jest obecnie podobno największym użytkownikiem sieci Helium.
 
21 - 40 of 96 Posts