Po tym, jak JLR skutecznie zlikwidował wsparcie dla interfejsu API stron trzecich, co sprawiło, że utrzymanie WattCat, jlrpy i wszystkich pochodnych było po prostu zbyt trudne, postanowiłem poszukać alternatywnych rozwiązań. Skończyłem z DIMO, gdzie pomagałem w dekodowaniu sygnałów CAN i innych funkcjach skoncentrowanych na pojazdach elektrycznych!
Niedawno połączyłem siły z deweloperem integracji JLR InControl Home Assistant (która również przestała działać, gdy JLR zlikwidował aplikacje stron trzecich) i opracowaliśmy integrację DIMO. Główną zaletą jest oczywiście to, że obsługuje wszystkie pojazdy podłączone do DIMO, a nie tylko pojazdy JLR.
Jeśli ktoś z obecnych użytkowników uruchamia Home Assistant i chciałby wypróbować integrację, byłbym wdzięczny za wszelkie opinie! Integracja jest dostępna na GitHub i wymaga jedynie połączenia z DIMO. Możesz wybrać połączenie programowe, które jest bezpłatne, ale aktualizuje się dość rzadko, lub możesz zainwestować w urządzenie sprzętowe, które podłącza się do portu OBD2 i pobiera więcej danych kilka razy na minutę.
Dołączam kilka zrzutów ekranu dla inspiracji
Home Assistant jest całkiem niesamowity!
Niedawno połączyłem siły z deweloperem integracji JLR InControl Home Assistant (która również przestała działać, gdy JLR zlikwidował aplikacje stron trzecich) i opracowaliśmy integrację DIMO. Główną zaletą jest oczywiście to, że obsługuje wszystkie pojazdy podłączone do DIMO, a nie tylko pojazdy JLR.
Jeśli ktoś z obecnych użytkowników uruchamia Home Assistant i chciałby wypróbować integrację, byłbym wdzięczny za wszelkie opinie! Integracja jest dostępna na GitHub i wymaga jedynie połączenia z DIMO. Możesz wybrać połączenie programowe, które jest bezpłatne, ale aktualizuje się dość rzadko, lub możesz zainwestować w urządzenie sprzętowe, które podłącza się do portu OBD2 i pobiera więcej danych kilka razy na minutę.
Dołączam kilka zrzutów ekranu dla inspiracji