Jaguar I-Pace Forum banner

Samochód utknął podczas inicjalizacji

9.1K views 11 replies 7 participants last post by  FFW  
#1 ·
Cześć
Źle się w tej chwili czuję...
Mój ipace ma problemy z ładowaniem. Miałem sporadyczne ładowanie w ciągu ostatnich 6 miesięcy, ale teraz jest okropnie i nie mogę naładować mojego samochodu.
Moja ładowarka zappi wyświetla komunikat "ładowanie opóźnione", a samochód zawiesza się na etapie inicjalizacji.
Próbowałem usunąć wszystkie inteligentne harmonogramy i tym podobne, ale to nie pomaga. Wprowadza kilka kWh, a następnie się zatrzymuje.

Problem w tym, że na naszym 22-kilowatowym ładowaniu AC w pracy wydaje się działać dobrze, tylko mój zappi ma problemy.
Byłem już z samochodem w jaguarze i twierdzą, że samochód jest w porządku i to mój punkt ładowania.
Mój dostawca energii mówi, że mój zappi jest w porządku, to wina mojego samochodu. Nasz i3 również dwa razy niewytłumaczalnie się nie naładował, ale nie tak jak nasz ipace.

Wattcat właśnie wysłał mi "ostrzeżenie o niskim napięciu akumulatora 12 V". Myślę, że moim następnym krokiem jest wymiana tego i jeśli to jest problem, odetchnę z ulgą. Obawiam się, że powodem, dla którego moje 12 V jest niskie, jest to, że samochód ciągle zawiesza się na etapie inicjalizacji, więc prawdopodobnie zmarnuję 115 funtów.

Samochód ma 3 i trochę lat. To samochód MY21 z tylko jednym akumulatorem 12 V.
Najgorsze jest utknięcie pośrodku z dwoma firmami (ludzie od punktów ładowania i jaguar), z których każda obwinia drugą.

Jeśli ktoś może doradzić, byłbym wdzięczny
Dzięki.
 
#2 ·
Zawsze myślałem, że jeśli samochód się uruchamia, to czeka na włączenie ładowarki. Wygląda na to, że udowodniłeś, że to nie wina samochodu, pomyślnie używając swojej ładowarki służbowej, ale możesz również użyć ładowarki "granny". Czy masz kogoś w pobliżu z samochodem elektrycznym, kto mógłby wypróbować ładowarkę, a jeśli się nie uda, możesz wrócić do Myenergie?
 
#3 ·
Cześć, dzięki za odpowiedź. Nie znam nikogo w pobliżu z samochodem elektrycznym, chociaż mamy również i3. Ten kilka razy w ciągu ostatnich 4 miesięcy nie ładował się prawidłowo, ale nie tak jak ipace. Myenergie twierdzi, że to nie samochód, jeśli działa na innych punktach ładowania, ponieważ niektóre punkty ładowania, które są nadal w eksploatacji, są bardziej czułe niż inne. Zamierzam dzisiaj wypróbować ładowarkę "granny". Czy wiesz, czy uszkodzony akumulator 12 V może powodować problemy? To mogłoby wyjaśnić, dlaczego ten problem zaczął się rzadko i nagle nasilił. Dzięki.
 
#4 ·
Komunikat "Inicjalizacja" oznacza, że samochód nie był w stanie wykryć prawidłowego sygnału Control Pilot z kabla ładującego. Przyczyną może być brak transmisji prawidłowego impulsu CP 1 kHz przez punkt ładowania, kabel z uszkodzonym lub uszkodzonym przewodem CP (a przewód CP jest zwykle pierwszym, który ulega awarii, ponieważ jest znacznie cieńszy niż przewody zasilające, 0,5 mm² w porównaniu do 6 mm²), lub uszkodzony pin/gniazdo CP w jednym ze złączy.

Całkowicie możliwe jest również, że przyczyną może być uszkodzony akumulator 12 V, ponieważ przetwornica DC-DC komunikacji ładowania jest zasilana przez system 12 V (w rzeczywistości działa przy napięciu nominalnym +/-12 V).

Sprawdzenie kabla najlepiej wykonać za pomocą skrzynki testowej punktu ładowania, która symuluje pojazd i umożliwia włączenie punktu ładowania, ale proste sprawdzenie obecności sygnału CP można bezpiecznie wykonać za pomocą multimetru (nie ma napięcia sieciowego). Gniazdo CP na złączu kabla punktu ładowania powinno być w stanie spoczynku z napięciem około +12 V DC w stosunku do centralnego pinu uziemiającego. Gniazdo CP to to w lewym górnym rogu na poniższym schemacie (patrząc na koniec wolnego gniazda na kablu ładującym z punktu ładowania).
Image


Przy okazji warto sprawdzić również Proximity Pilot. To gniazdo w prawym górnym rogu i dla punktu ładowania i kabla o natężeniu 32A powinno mierzyć około 220 omów między tym gniazdem a gniazdem uziemiającym w środku. W przypadku kabla/punktu ładowania o natężeniu 20A rezystancja powinna wynosić około 680 omów.

System sygnalizacji jest bardzo staromodny, analogowe napięcia i rezystancje przełączane do masy w celu kontrolowania rzeczy. Możesz włączyć punkt ładowania, po prostu podłączając rezystor o odpowiedniej wartości między CP a masą.
 
#6 · (Edited)
To na pewno może być sygnał; jeśli drugi samochód jest w porządku, czy używa tego samego przewodu/kabla?

Jest mało prawdopodobne, że to wina samochodu, jeśli działa na ładowarce w Twojej firmie. Z pewnością znalazłbym kilka (najlepiej tej samej marki) publicznych ładowarek i przeprowadził kilka testowych ładowań AC 7kW / 11kW.

Spróbuj kilku cykli wkładania i wyjmowania przewodu do samochodu i/lub ładowarki, to usunie tlenki/brud.

Mam nadzieję, że po kilku testach będziesz miał lepsze pojęcie o podejrzanym.

  • Samochód
  • Kabel
  • Ładowarka domowa
  • Połączenie iPace i ładowarki domowej

Czy znasz kogoś z EV, najlepiej iPace, aby przetestować ładowarkę?

Czy to może być mechaniczne zatrzask; mój oryginalny przewód JLR musi być w 100% włożony, w przeciwnym razie zatrzask na końcu ładowarki nie zadziała. Czasami wymaga to poruszenia i ponownej próby. Chociaż myślę, że w tym przypadku występuje inny błąd.
 
#7 ·
Cześć.
Wygrzebałem trochę 100% etanolu (świetnie nadaje się do sortowania zgnilizny gumy w starych urządzeniach peryferyjnych do gier) i użyłem go z patyczkami do uszu, aby wyczyścić piny w gnieździe. Te z zappi wyglądają jak nowe i błyszczące, ale dużo brudu zeszło z gniazda ipace.
Nie mogę powiedzieć, żebym był pewny, ale dopóki nie zdobędę kolegi z multimetrem, nie mogę zrobić wiele więcej.
Podłączę go dziś wieczorem i zobaczę, co się stanie.
Rozmawiałem przez telefon z przyjacielem, który faktycznie zajmuje się projektowaniem oprogramowania i sprzętu komputerowego dla Audi i uważa on, że jeśli Jaguar faktycznie przeprowadzi pełną analizę, powinien być w stanie podłączyć go i uzyskać szczegółową historię moich prób ładowania samochodu oraz uzyskać dokładne kody tego, co się działo podczas ładowania.
Mam nadzieję, że tak jest.
Dzięki za dotychczasowe odpowiedzi.
Mike.
 
#8 ·
Użyj również wykałaczki, aby usunąć zanieczyszczenia z gniazd w samochodzie, do których wsuwa się wtyczka.

Nasłuchuj siłownika blokady podczas wkładania kabla. Ładowanie nie rozpocznie się, jeśli to się nie stanie. Jeśli go nie usłyszysz, może być konieczne użycie szczypiec do odblokowania bolca blokującego na górze gniazda.
 
#12 ·
Mam domową ładowarkę DC i 2 na 5 razy stwierdzam, że ipace utknął w fazie inicjalizacji. Obwiniam ładowarkę. Na szczęście mogę sam zrestartować ładowarkę, co zwykle rozwiązuje problem. W gorszych przypadkach muszę również zrestartować ipace. W najgorszych przypadkach muszę po prostu odczekać kilka godzin, zanim zarówno ładowarka, jak i ipace będą w dobrej harmonii.