Jaguar I-Pace Forum banner
21 - 40 of 40 Posts
Als de auto op slot zit en de sleutels ver weg worden gehouden, kunt u dan de betreffende deur openen?
Er zijn geen problemen met het openen en sluiten, alleen een onaangenaam geluid dat duidelijk maakt dat er iets kapot dreigt te gaan. Het verschijnt zelfs bij het openen van de voordeur tegelijkertijd
dit geluid is er nog steeds in de rechter achterdeur.

Experiment: Stel de auto in op ontgrendeling in 2 stappen (via systeeminstellingen). Stap uit en vergrendel de auto. Gebruik de ontgrendelknop van de sleutel om de auto te ontgrendelen. Alleen de bestuurdersdeur zou moeten ontgrendelen en de handgreep moet uitklappen. Heeft u het geluid gehoord? Zo niet, dan bevestigt dit dat het ontgrendelen van de rechter achterdeur het geluid veroorzaakt. U zou het geluid moeten horen als u de ontgrendelknop een tweede keer indrukt, of op een deurklinkknop drukt, om alle deuren te ontgrendelen.

Er zijn geen problemen met het openen en vergrendelen, alleen een onaangenaam geluid dat duidelijk maakt dat er iets kapot gaat. Het verschijnt zelfs bij het openen van de voordeur, tegelijkertijd is dit geluid nog steeds aanwezig in de rechter achterdeur.
Ja, maar wat ik vraag is om dat te proberen, want het lijkt misschien vergrendeld, maar dat is het niet.

Hoi, ik merkte een jankend elektrisch geluid dat uit de achterdeur aan de bestuurderskant kwam toen ik de bestuurdersdeur sloot. Duurt maar een paar seconden. Heeft iemand dit meegemaakt? Had de auto een paar dagen, klinkt als een soort motor/elektrisch geluid.
Hoi, ik had het geluid aan de rechter achterdeur van mijn I-pace. Heb het ingeleverd bij de erkende Jaguar-werkplaats die een computercheck heeft gedaan.
Resultaat was dat de handgreep vervangen moest worden.
Had hetzelfde probleem met 2 deuren op mijn Range Rover Evoque, wat resulteerde in het vervangen van de deurgrepen.
jeff ambjörn

Experiment: Zet de auto op ontgrendeling in 2 fasen (via systeeminstellingen). Stap uit en vergrendel de auto. Gebruik de ontgrendelknop van de sleutelhanger om de auto te ontgrendelen. Alleen de bestuurdersdeur zou moeten ontgrendelen en de handgreep moet uitklappen. Heeft u het geluid gehoord? Zo niet, dan bevestigt dit dat het ontgrendelen van de rechter achterdeur het geluid veroorzaakt. U zou het geluid moeten horen als u de ontgrendelknop een tweede keer indrukt, of op een deurklinkknop drukt, om alle deuren te ontgrendelen.
Ik heb dit experiment uitgevoerd.
Na de eerste ontgrendeling van de bestuurdersdeur met de sleutelhanger, was er volledige stilte in de rechter achterdeur. Na de tweede ontgrendeling verscheen er slechts een lichte tik in de rechter achterdeur.
Het krakende geluid zoals in de video hierboven van Covmarco verschijnt alleen als u een deur volledig opent.
Probleem met de deurslotactuator?

Discussion starter · #30 ·
Hoi, de JLR-dealer heeft even geluisterd en heeft een handgreep en sluiting besteld. Het is geboekt voor volgende week donderdag. Ik zal laten weten wat ze doen en of het het probleem oplost! Mijn symptomen klinken precies hetzelfde als die van jou, Denjok.

Hoi, de JLR-dealer heeft even geluisterd en heeft een handgreep en vergrendeling voor me besteld. Het is voor volgende week donderdag ingepland. Ik zal laten weten wat ze doen en of het het probleem oplost! Mijn symptomen klinken precies hetzelfde als die van jou, Denjok
Bedankt. Ik hoop dat je geholpen wordt onder garantie. Omdat ik er geen heb. Ik zal het zelf moeten doen.
Dus de JLR-dealer denkt niet dat het nodig is om de deurslotactuator te vervangen?

Discussion starter · #32 ·
Welnu, mijn auto is net uit de fabrieksgarantie. De onafhankelijke dealer waar ik hem van kocht, stelde voor dat ik het als een gebaar van goede wil zou proberen, anders zou ik hem naar hen moeten brengen, wat een rit van vier uur is. JLR was een beetje vaag, maar het lijkt erop dat ze bereid zijn het kosteloos te doen, maar ik denk dat dat afhangt van wat ze vinden, maar zoals het er nu uitziet, heb ik niets betaald. Ik zal het forum uiteraard op de hoogte houden van de voortgang.

Nou, mijn auto is net uit de fabrieksgarantie. De onafhankelijke dealer waar ik hem van kocht, stelde voor dat ik het als een gebaar van goede wil zou proberen, anders zou ik hem naar hen moeten brengen, wat een rit van vier uur is. JLR was een beetje vaag, maar het lijkt erop dat ze bereid zijn het kosteloos te doen, maar ik denk dat dat afhangt van wat ze vinden, maar zoals het er nu uitziet, heb ik niets betaald. Ik zal het forum uiteraard op de hoogte houden van de voortgang.
Covmarco, heb je nieuws voor ons?

Discussion starter · #34 ·
Dus goed nieuws, alles lijkt opgelost. JLR, zonder veel overtuiging, om de fout buiten de 3 jaar fabrieksgarantie (met ongeveer 2 maanden) te verhelpen.

ze bestelden een nieuwe deurgreep en -vergrendeling, maar vervingen alleen de greep omdat dit het geluid oploste, ik neem aan dat er een motor op de greepunit zit.

Ik moet zeggen, dit is mijn eerste ervaring met de klantenservice van Jaguar en het was uitstekend - in tegenstelling tot wat je op forums en YouTube zou kunnen lezen.

Dus goed nieuws, alles lijkt opgelost. JLR, zonder veel overtuiging, om de fout buiten de fabrieksgarantie van 3 jaar te verhelpen (met ongeveer 2 maanden).

ze bestelden een nieuwe deurgreep en -vergrendeling, maar vervingen alleen de greep omdat dit het geluid oploste, ik neem aan dat er een motor op de greepunit zit.

Ik moet zeggen dat dit mijn eerste ervaring is met Jaguar-klantenservice en het was uitstekend - in tegenstelling tot wat je op forums en YouTube zou kunnen lezen.
Goed dat alles is opgelost. Misschien kunt u mij het onderdeelnummer van de handgreep vertellen?

Nu de kwestie tot een gelukkig einde is gekomen, kan iemand de titel van de thread bewerken? Tanden op elkaar - vingers over een schoolbord. 😬 :oops:

Vandaag heb ik het deurpaneel en de handgreep verwijderd.
Helaas is de handgreepmotor zelf verzegeld in een plastic onderdeel en is er absoluut geen toegang toe.
Het onderdeelnummer van mijn handgreep is J9D3-26600-AE.
Er zijn ook handgrepen met de volgende onderdeelnummers te koop: J9D3-26600-AC en J9D3-26600-AD.
Kunnen deze ook worden gebruikt en zullen ze normaal werken?

Discussion starter · #38 ·
Van het kijken op eBay die op mijn auto MY22 EV400 zou passen

ze hebben alleen de hendel veranderd, niet de vergrendeling, dus het jankende geluid moet de motor zijn geweest die de hendel in en uit laat springen

mama is er vrij zeker van dat als die van jou hetzelfde geluid maakte, het verwisselen van dat onderdeelnummer zal werken - ongeveer £120 op eBay, niet zeker van de nieuwe prijs van JLR - misschien 1200 lol

Een waarschuwing.
Ik heb onlangs een van de handgrepen onder garantie laten vervangen omdat de knop ervan niet meer functioneerde. Voordat ik het bij de plaatselijke dealer liet doen, dacht ik dat ik het zelf wel kon doen (een eenvoudige klus als je weet hoe je een schroevendraaier moet gebruiken) en vond er een op eBay voor £85, in de veronderstelling dat de iPace-handgrepen dezelfde zijn als die van de Velar. Dat zijn ze niet! Ze zijn ook niet hetzelfde voor de MY-modellen!
JLR heeft in zijn oneindige wijsheid besloten om het type elektrische kabelconnector van jaar tot jaar te veranderen, dus als je de eBay-route volgt, zorg er dan voor dat het de juiste is voor je iPace MY.

De deurgreep is met mijn eigen handen gerepareerd.
Na het aanbrengen van belasting op de greepmotor, opende de aandrijving, bewoog vooruit, vet voor de tandwielen werd erop aangebracht, de aandrijving werd gesloten, daarna weer geopend en opnieuw ingevet, enzovoort een paar keer.
Daarna werden alle bewegende elementen van de greep met hetzelfde vet gesmeerd.
Na het monteren en opnieuw installeren van de greep zijn er geen geluiden meer.
In totaal duurde het hele proces ongeveer 4 uur.

21 - 40 of 40 Posts